Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFerry, Brian
TitelCreating Opportunities for Preservice and Classroom Teachers To Experience Constructivist Learning in Science: A Collaborative Project in Australia.
QuelleIn: Journal of Elementary Science Education, 9 (1997) 2, S.28-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1090-185X
SchlagwörterConcept Formation; Constructivism (Learning); Cooperating Teachers; Elementary School Science; Foreign Countries; Hands on Science; Higher Education; Inservice Teacher Education; Learning Strategies; Misconceptions; Preservice Teacher Education; Science Education; Teacher Role; Australia
AbstractReports on an innovative program that allowed preservice and classroom teachers to have personal experience with a constructivist approach to learning science. Preservice and classroom teachers collaborated to prepare, implement, and evaluate a simple hands-on science-teaching project that focused on learner acquisition of knowledge through active experimentation and interpersonal negotiation. Contains 28 references. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Elementary Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: