Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoeppen, Kim E.
TitelThe Experiences of a Secondary Social Studies Student Teacher: Seeking Security by Planning for Self.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 14 (1998) 4, S.401-11Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterHigher Education; Lesson Plans; Metaphors; Planning; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Social Studies; Student Teaching
AbstractExamines what is happening in teacher education regarding teaching instructional planning processes, sharing one novice teacher's experiences with instructional planning in the context of secondary-level social-studies student teaching. The story illustrates the complexities involved as student teachers plan for classroom instruction. Four influential factors emerged as the teacher sought security in the classroom by planning for himself. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: