Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCraig, Cheryl J.
TitelThe Influence of Context on One Teacher's Interpretive Knowledge of Team Teaching.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 14 (1998) 4, S.371-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterBeginning Teachers; Case Studies; Context Effect; Elementary Education; Elementary School Teachers; Higher Education; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Student Teaching; Substitute Teachers; Teaching (Occupation); Teaching Experience; Team Teaching
AbstractThis case study follows a teacher who moved from context to context as a preservice teacher, substitute teacher, long-term replacement teacher, and beginning teacher within two contexts. The study illuminates ways that particularities of placements influence what is available for teachers to come to know, what is called good teaching, and who is authorized to produce knowledge. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: