Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbramovich, Sergei; Nabors, Wanda
TitelEnactive Approach To Word Problems in a Computer Environment Enhances Mathematical Learning for Teachers.
QuelleIn: Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 17 (1998) 2-3, S.161-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0731-9258
SchlagwörterComputer Software; Computer Uses in Education; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Problem Solving; Spreadsheets; Teacher Education; Word Problems (Mathematics)
AbstractSuggests that using the iconic and computing features of a spreadsheet enhances the transition from natural language sentences to pictorial and numerical representations of algebraic word problems. Presents work performed in a lab setting with preservice and inservice teachers enrolled in contemporary general mathematics and problem-solving courses. Contains 19 references. (Author/ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: