Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMuth, K. Denise; Hart, Laurie E.; LeTendre, Gerald; Ference, Ruth; Naumowicz, Darcy
TitelMiddle Grades Education in the 21st Century: The Role of Cross-Disciplinary Research in Practice and Policy.
QuelleIn: Research in Middle Level Education Quarterly, 21 (1998) 4, S.1-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-8959
SchlagwörterStellungnahme; Educational Cooperation; Educational Research; Integrated Activities; Intellectual Disciplines; Interdisciplinary Approach; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle School Students; Middle School Teachers; Middle Schools; Models; Research Needs
AbstractDescribes the role of cross-disciplinary research in practice and policy for middle-grades education. Argues that for a research agenda to have an impact, it must be a coordinated effort among educators, content area specialists, health educators, psychologists, anthropologists, sociologists, and medical researchers; and coordination must be initiated by middle-school educators. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Middle Level Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: