Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOwens, Emiel W.; Waxman, Hersholt C.
TitelSex-and Ethnic-Related Differences among High School Students' Technology Use in Science and Mathematics.
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 25 (1998) 1, S.43-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-1815
SchlagwörterCalculators; Comparative Analysis; Computer Uses in Education; Cultural Differences; Educational Technology; Ethnic Groups; High School Students; High Schools; Racial Differences; Secondary School Mathematics; Secondary School Science; Sex Differences; Tables (Data); Use Studies
AbstractThis study examined sex- and ethnic-related differences in technology use in secondary school science and mathematics classrooms. Female students reported that they were less likely to use computers than males but more likely to use calculators. African American students were found to use computers more than Hispanic and white students, whereas white students reported using calculators more often. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: