Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerk, Ronald A.
TitelStudent Ratings of 10 Strategies for Using Humor in College Teaching.
QuelleIn: Journal on Excellence in College Teaching, 7 (1996) 3, S.71-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-4800
SchlagwörterAcademic Achievement; Anxiety; Classroom Communication; Classroom Environment; Classroom Techniques; College Students; Curriculum Design; Higher Education; Humor; Instructional Effectiveness; Questioning Techniques; Student Attitudes
AbstractA three-year study evaluated the effectiveness of 10 systematic strategies for using humor as a teaching tool. Student ratings at the end of three undergraduate and five graduate statistics courses assessed the extent to which each strategy reduced anxiety, improved the ability to learn, and made it possible to perform one's best on problems and exams. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal on Excellence in College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: