Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaworth, Karla
TitelTeachers of English as a Second Language Strive for More Recognition in Academe.
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 44 (1998) 47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterAccreditation (Institutions); Accrediting Agencies; Bilingual Education; College Faculty; English (Second Language); Equal Opportunities (Jobs); Higher Education; Language Teachers; Part Time Faculty; Personnel Policy; Politics of Education; Professional Recognition; Program Evaluation; Salary Wage Differentials; Standards; Work Environment
AbstractChanges are occurring in college-level English-as-a-Second-Language (ESL) instruction. An accrediting body has been created for ESL programs to begin using uniform standards to evaluate varied programs. ESL teachers, many teaching part-time in more than one institution, are eager for better recognition of their profession, which has suffered in part from the political debate over bilingual education. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: