Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWorrell, Frank C.
TitelAcademically Talented Students and Resilient At-Risk Students: Differences on Self-Reported Risk and Protective Factors.
QuelleIn: Journal of At-Risk Issues, 4 (1997) 1, S.10-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1098-1608
SchlagwörterAcademically Gifted; Dropout Prevention; Dropouts; Females; High Risk Students; High School Students; High Schools; Individual Differences; Resilience (Personality)
AbstractExamined differences between academically talented female high school students who were not at risk (n=24) , and similar resilient at-risk students (n=17) on individual and environmental risk and protective factors. Hypotheses that the two groups would differ on risk factors, but not protective factors, were generally supported, suggesting a psychosocial approach to dropout prevention. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of At-Risk Issues" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: