Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDonlevy, James G.; Donlevy, Tia Rice
TitelTeachers, Technology, and Training. Perspectives on Education and School Reform: Implications for the Emerging Role of the Teacher.
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 24 (1997) 2, S.91-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-1815
SchlagwörterCollege School Cooperation; Educational Change; Educational Philosophy; Educational Research; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Ideology; Models; Professional Development; Professional Development Schools; Psychology; Sociology; Teacher Education; Teacher Role
AbstractReviews four perspectives that education and school-reform writings fall into: technological, psychological, ideological, and sociological. Focuses on implications for the emerging role of the teacher that flow from the four perspectives taken in concert. Discusses professional development and revitalizing teacher education through centers of pedagogy involving school-university partnerships. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: