Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJackson, Robert G.; Dwyer, Francis M.
TitelThe Effect of Varied Elaboration Strategies in Facilitating Student Achievement of Different Educational Objectives.
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 22 (1995) 4, S.353-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-1815
SchlagwörterAcademic Achievement; Cardiovascular System; College Students; Educational Research; Freehand Drawing; Higher Education; Instructional Effectiveness; Prior Learning; Teaching Methods; Vocabulary
AbstractA study of 144 college students divided into high and low prior-knowledge groups and assigned to four treatment groups found (1) little interaction between prior knowledge of the human cardiovascular system and treatment and (2) significant effects on the drawing test. Terminology and elaboration tests revealed little effects among treatments. (Author/PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: