Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBanks, David A.; Ledford, Bruce R.
TitelChannel One: To See or Not To See.
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 21 (1994) 2, S.97-106Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-1815
SchlagwörterAdvertising; Commercial Television; Economic Factors; Educational Resources; Educational Television; Elementary Secondary Education; Information Services; Instructional Materials; Material Development; Programming (Broadcast); Public Television; School Business Relationship; Vendors
AbstractFunding shortfalls in education and commercialism have given rise to vendor-created curricula. Too often values are imposed on young minds, and some vendors have tended to be more concerned with their products and services than with student learning. The rise in popularity of the Channel One in-school news program has set off a nationwide controversy and has illuminated the issue of commercialism in the classroom. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: