Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLasken, Doug
TitelLearning to Survive on the Political Playground.
QuelleIn: American Language Review, 2 (1998) 2, S.17-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-6992
SchlagwörterBilingual Education; Elementary Education; English (Second Language); Hispanic Americans; Immersion Programs; Minority Group Children; Politics of Education; Public Education; Second Language Instruction; California
AbstractDescribes the experiences of one California elementary school teacher who, after being involved in bilingual education, helped author a referendum to eliminate bilingual education as practiced in California, replacing it with sheltered English immersion and regular English classes. He notes failures in bilingual education and discusses successes he has seen with children who are immersed in English. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Language Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: