Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFidler, Brian; Earley, Peter; Ouston, Janet; Davies, Jaqueline
TitelTeacher Gradings and OfSTED Inspections: Help or Hindrance as a Management Tool?
QuelleIn: School Leadership & Management, 18 (1998) 2, S.257-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2434
SchlagwörterAccountability; Evaluation Criteria; Feedback; Foreign Countries; Government Role; Mail Surveys; Secondary Education; Teacher Administrator Relationship; Teacher Evaluation; United Kingdom (England)
AbstractSchool inspections under England's Office for Standards in Education (OfSTED) involve observation and grading of individual staff's teaching performance. Results are reported to headteachers. Research in secondary schools has discovered substantial, widespread discrepancies between inspectors' gradings of "very poor" teachers and schools' own judgments. Possible reasons and criteria for valid assessments are discussed. (17 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Leadership & Management" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: