Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorris, Vivian Gunn; Taylor, Satomi Izumi
TitelAlleviating Barriers to Family Involvement in Education: The Role of Teacher Education.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 14 (1998) 2, S.219-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterElementary Secondary Education; Family Involvement; Higher Education; Parent Participation; Parent School Relationship; Parent Teacher Cooperation; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Student Teacher Attitudes
AbstractExamined the effect of a school/community relations course on preservice teachers' perceptions of comfort and competence levels in planning and implementing family involvement programs in schools. Pre- and post-course assessments examined students' ability to work with parents. Results indicated that course experiences made significant differences in enhancing students' perceptions of their comfort and competence levels. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: