Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllman, C. B.
TitelBraille Communication Skills: What Teachers Teach and Visually Impaired Adults Use.
QuelleIn: Journal of Visual Impairment & Blindness, 92 (1998) 5, S.331-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0145-482X
SchlagwörterAdults; Assistive Devices (for Disabled); Audio Equipment; Blindness; Braille; Communication Aids (for Disabled); Elementary Secondary Education; Low Vision Aids; Relevance (Education); Sensory Aids; Special Education Teachers
AbstractThis study compared which braille-related communication skills 233 teachers of students with visual impairments taught and which 531 adults with visual impairments actually used. Teachers taught use of braillewriters, computers, audiocassette recorders, and typewriters, but rarely taught use of slates and styli and sighted readers' services, which were often used by visually impaired adults. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Visual Impairment & Blindness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: