Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCheng, Hong
TitelToward an Understanding of Cultural Values Manifest in Advertising: A Content Analysis of Chinese Television Commercials in 1990 and 1995.
QuelleIn: Journalism and Mass Communication Quarterly, 74 (1997) 4, S.773-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-6990
SchlagwörterContent Analysis; Cultural Influences; Foreign Countries; Media Research; Moral Values; Social Values; Television Commercials; China
AbstractFinds that "modernity,""technology," and "youth" predominate in Chinese advertising in the 1990s, and the dominance of "quality" in 1990 was superseded by "tradition" in 1995. Finds that symbolic values from Eastern and Western cultures occurred more frequently in 1995, implying that contemporary Chinese advertising is a "distorted mirror" and a "melting pot" of cultural values. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journalism and Mass Communication Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: