Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPatrick, John J.
Titel"E Pluribus Unum": What Does it Mean? How Should We Respond?
QuelleIn: Michigan Social Studies Journal, 10 (1998) 1, S.5-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcculturation; Citizenship Education; Civics; Cultural Interrelationships; Cultural Pluralism; Democracy; Democratic Values; Ethnicity; Higher Education; Immigration; Intellectual History; Multicultural Education; Nationalism; Political Attitudes; Racial Discrimination; Social Integration; Socialization; Sociocultural Patterns; United States History
AbstractCharts the intellectual history of competing conceptions of national unity, diversity, and ethnic identity. Explicates three models: monolithic integration (monocultural assimilation of diversity), pluralistic preservation (diversity and unity as equal values), and pluralistic integration (stressing consensus about core civic values while acknowledging the compatibilities and tensions regarding unity and diversity). (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: