Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShacklock, Geoffrey; Smyth, John; Hattam, Robert
TitelThe Effects of an Advanced Skills Teacher Classification on Teachers' Work: From Storied Accounts to Policy Insight.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 13 (1998) 4, S.357-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-1232
SchlagwörterDefinitions; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Job Skills; Policy Formation; Teacher Effectiveness; Teacher Promotion; Work Environment; Australia
AbstractIntroduction of the advanced skills teacher (AST) classification into Australian schools is a poignant example of how discursive practices shape the lives of teachers through patterns of reward, processes, and criteria. In recognizing certain skills as advanced (and devaluing others), the AST process has encouraged, even mandated, their development by the many experienced teachers who seek advanced status. (32 footnotes) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum and Supervision" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: