Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDawson-Threat, Janice
TitelEnhancing In-Class Academic Experiences for African American Men.
QuelleIn: New Directions for Student Services, (1997) 80, S.31-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0164-7970
SchlagwörterAcademic Achievement; Afrocentrism; Black Students; Class Activities; Classroom Environment; College Students; Counselor Teacher Cooperation; Higher Education; Males; Program Development; Racial Identification; Student Development; Student Personnel Services; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Theory Practice Relationship
AbstractAmong factors affecting African-American males' academic achievement, student/faculty relationships are vital. Using theory-based teaching strategies, faculty can support student success by designing in-class experiences to incorporate racial-identity development activities. The classroom should be a safe space for expression of personal experiences, acceptance of differences, and exploration of issues. (EMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Student Services" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: