Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAnderson, M. Brownell (Hrsg.)
TitelIn Progress: Reports of New Approaches in Medical Education. Annual, Peer-Reviewed Collection of Reports on Innovative Approaches to Medical Education.
QuelleIn: Academic Medicine, 73 (1998) 5, S.565-621Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterEducation Work Relationship; Educational Innovation; Educational Strategies; Higher Education; Medical Education; Medical School Faculty; Physicians; Professional Education; Teacher Characteristics; Teaching Skills
AbstractSeventy peer-reviewed reports on innovative approaches to medical education are presented. Four groups of reports are organized around criteria based on the Association of American Medical Schools' Medical School Objectives Project (MSOP), which defines four desirable physician attributes: that physicians must be altruistic, knowledgeable, skillful, dutiful. The final group focuses on faculty attributes and teaching strategies. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: