Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerche, Merce Pujol
TitelDidactique des langues etrangeres: De quoi parle-t-on quand on parle de grammaire? (Didactic of Foreign Languages: What Are We Talking About When We Talk About Grammar?).
QuelleIn: IRAL, 36 (1998) 1, S.31-48Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Techniques; Course Content; Definitions; Educational Needs; Grammar; Instructional Materials; Linguistic Theory; Psycholinguistics; Second Language Instruction; Second Language Learning; Sociolinguistics
AbstractA discussion of the term "grammar" in the context of second-language teaching and learning looks at various approaches to/definitions of grammar, including linguistic, psychological, sociological, and pedagogical grammars. Pedagogical grammars are viewed as learning tools for the second-language classroom, and their properties and components are examined. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "IRAL" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: