Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArthur, Michael; Butterfield, Nancy; McKinnon, David H.
TitelCommunication Intervention for Students with Severe Disability: Results of a Partner Training Program.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 45 (1998) 1, S.97-115Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0156-6555
SchlagwörterCommunication Skills; Elementary Secondary Education; Inservice Education; Inservice Teacher Education; Instructional Effectiveness; Interpersonal Communication; Knowledge Base for Teaching; Professional Development; Program Effectiveness; Severe Disabilities; Speech Language Pathology; Teacher Aides; Therapists; Australia
AbstractThis study evaluated a professional development program for 179 Australian teachers, teacher aides, and speech pathologists working with students having severe disabilities. Emphasis was on their role as communication partners in the implementation of strategies to enhance students' communicative behavior. Teachers and teacher aides reported increased skills and knowledge, whereas speech pathologists indicated minimal change. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: