Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Ellen; Borleske, Barbara; Gleason, Susan; Bailey, Bambi; Scantlebury, Kathryn
TitelStructured Observation.
QuelleIn: Science Teacher, 65 (1998) 3, S.46-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterBehavior Rating Scales; Classroom Environment; Classroom Observation Techniques; Classroom Research; Equal Education; Interaction; Science Instruction; Secondary Education; Teacher Evaluation; Teacher Student Relationship; Teaching Styles
AbstractDescribes a tool that quantifies the number and kinds of interactions between students and teachers. Structured observation of classroom events indicates whether a teacher is interacting equitably with each student in the classroom. Science teachers were receptive to the relatively quantitative nature of the process. Both inservice and student teachers employed changes in teaching practice in response to the data. (PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: