Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOwston, Ronald D.; Wideman, Herbert H.
TitelWord Processors and Children's Writing in a High-Computer-Access Setting.
QuelleIn: Journal of Research on Computing in Education, 30 (1997) 2, S.202-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-6504
SchlagwörterAccess to Computers; Childrens Writing; Computer Assisted Instruction; Educational Environment; Educational Technology; Elementary Education; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Holistic Evaluation; Instructional Effectiveness; Observation; Word Processing; Writing Instruction
AbstractA three-year study (grades 3-5) of two groups of elementary school students determined that writing quality improved in a high-computer-access school, as indicated by holistic measures of writing message (meaning and content quality) and medium (quality of the form and surface features). In-class observation supported the contention that word processors contributed to the improvement. (PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research on Computing in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: