Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTani, Franca; Schneider, Barry H.
TitelSelf-Reported Symptomatology of Socially Rejected and Neglected Italian Elementary-School Children.
QuelleIn: Child Study Journal, 27 (1997) 4, S.301-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4005
SchlagwörterAnxiety; Behavior Problems; Depression (Psychology); Elementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Peer Acceptance; Peer Relationship; Self Evaluation (Individuals); Sociometric Techniques; Symptoms (Individual Disorders); Italy
AbstractSelf-reports of depression, anxiety, conduct problems, and somatization were collected from 449 elementary-school children in central Italy. Peers completed sociometric nominations for play partners. Socially rejected children rated themselves as having significantly more conduct problems than other social-status groups. Sociometrically neglected subjects indicated higher levels of somatization than other groups. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Study Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: