Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGiles, Rita G.
TitelAt-Risk Students Can Succeed: A Model Program that Meets Special Needs.
QuelleIn: Schools in the Middle, 7 (1998) 3, S.18-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0276-4482
SchlagwörterHigh Risk Students; Individualized Instruction; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle School Students; Middle Schools; Parent Participation; Parent School Relationship; Parent Student Relationship; Partnerships in Education; School Community Relationship; School Counseling; School Size; Special Needs Students; Student Needs
AbstractDescribes services offered to middle level students by the Transition Support Resource Center designed to meet short-term academic and counseling needs of at-risk students in grades 7 through 12. Outlines expectations for students in the program. Discusses essential elements of an effective program: (1) organizational culture; (2) curriculum; and (3) school-community-parent relationships. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Schools in the Middle" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: