Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClark, Sally N.; Clark, Donald C.
TitelAuthentic Assessment--Key Issues, Concerns, Guidelines.
QuelleIn: Schools in the Middle, 7 (1998) 3, S.50-51Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0276-4482
SchlagwörterEvaluation Methods; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle School Students; Middle School Teachers; Middle Schools; Outcomes of Education; Performance Based Assessment; Student Evaluation; Teaching Methods
AbstractConsiders key issues in implementing authentic assessment systems in middle schools, including its implications for content organization and classroom instruction, teacher and administrator involvement, and legitimizing teaching to the test. Presents concerns about authentic assessment related to outcomes and measurement, time constraints, labor intensity, participation, and accountability. Considers guidelines for implementing authentic assessment systems. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Schools in the Middle" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: