Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuer, Mary Blake
TitelCulturally Inclusive Assessments for Children Using Augmentative and Alternative Communication (AAC).
QuelleIn: Journal of Children's Communication Development, 19 (1997) 1, S.23-34Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Augmentative and Alternative Communication; Communication Disorders; Cultural Awareness; Cultural Differences; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Protocol Analysis; Self Evaluation (Individuals); Student Evaluation
AbstractPresents a culturally sensitive four-part augmentative and alternative communication assessment protocol. The protocol is inclusive, emphasizing the need to address cultural features directly, and it includes a self-assessment for all practitioners before they engage in the delivery of services to children from different cultural backgrounds. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: