Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKarickhoff, Maudie; Howley, Aimee
TitelDemocracy in Teacher Education: Equality Versus Excellence.
QuelleIn: Teacher Educator, 33 (1997) 2, S.61-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterAcademic Standards; College Faculty; Democracy; Democratic Values; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Equal Education; Excellence in Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Schools of Education; Special Needs Students; Student Teachers; Teacher Attitudes
AbstractDiscusses difficulties colleges of education encounter with students who have special needs. A case study at one university explores dilemmas resulting from efforts to mediate between educators concerned with providing equal opportunities and educators concerned with upholding standards of excellence. An analysis of their dilemmas draws implications for democratic practice in teacher education. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: