Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorris, Lynne Clemmons
TitelFacilitating Participation of Rural Women in Distance Education through Use of Gender-Friendly Interactive Technologies.
QuelleIn: Human Services in the Rural Environment, 19 (1996) 4, S.23-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0193-9009
SchlagwörterAccess to Education; Distance Education; Educational Attitudes; Educational Change; Educational Strategies; Geographic Isolation; Higher Education; Information Technology; Instructional Design; Rural Education; Rural Women; Womens Education
AbstractDistance education has potential to overcome barriers to rural women's participation but must consider women's attitudes toward technology and ways of knowing. Strategies are outlined for developing gender-friendly models of distance education. "Value-added" distance education requires rethinking traditional instructional settings and techniques. Contains 18 references. (SAS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Human Services in the Rural Environment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: