Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarrison-Harrell, Linda; Kamps, Debra; Kravits, Tamara
TitelThe Effects of Peer Networks on Social-Communicative Behaviors for Students with Autism.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 12 (1997) 4, S.241-54Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAugmentative and Alternative Communication; Autism; Elementary Education; Expressive Language; Inclusive Schools; Interpersonal Communication; Intervention; Peer Influence; Peer Teaching; Skill Development; Social Behavior; Social Integration
AbstractInvestigated the effects of a peer network strategy on the duration of social interaction and social communication skills for three elementary students with autism. Results indicate increased social interaction time and use of an augmentative communication system for all three students, with increased expressive language for two students. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: