Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCushing, Lisa Sharon; Kennedy, Craig H.; Shukla, Smita; Davis, Jo; Meyer, Kim A.
TitelDisentangling the Effects of Curricular Revision and Social Grouping within Cooperative Learning Arrangements.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 12 (1997) 4, S.231-40Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperative Learning; Curriculum Development; Disabilities; Inclusive Schools; Instructional Effectiveness; Junior High Schools; Peer Groups; Peer Relationship; Social Behavior; Social Environment; Time on Task
AbstractThis study of social grouping versus curricular revision components of cooperative learning involved 2 eighth-grade students with moderate/severe disabilities and 22 peers. Both conditions occasioned high levels of active engagement by students with and without disabilities. The study concluded that benefits from such curricular revision are not being maximized within typical cooperative learning groups' social interaction formats. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: