Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllington, Richard L.; Guice, Sherry
TitelLearning to Read. What Research Says Parents Can Do to Help Their Children.
QuelleIn: Our Children, 23 (1998) 4, S.34-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1083-3080
SchlagwörterLeitfaden; Beginning Reading; Elementary Education; Elementary School Students; Parent Child Relationship; Parent Role; Parent School Relationship; Parents as Teachers; Phonics; Politics of Education; Reading Instruction; Story Reading; Whole Language Approach
AbstractIn classrooms where all children become readers, teachers offer phonics, structured reading lessons, literature reading, story reading, and writing. Learning to read is influenced by frequent reading, knowledgeable teachers, writing, and discussing books. Parents can promote reading by providing language-rich environments, reading aloud, playing phonics games, and working with schools. A sidebar defines reading terms. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Our Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: