Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSlick, Susan K.
TitelAssessing versus Assisting: The Supervisor's Roles in the Complex Dynamics of the Student Teaching Triad.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 13 (1997) 7, S.713-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterAdministrator Role; Case Studies; Collegiality; Cooperating Teachers; Elementary Education; Elementary School Teachers; Higher Education; Interpersonal Competence; Preservice Teacher Education; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Student Teaching
AbstractThis study examined the nature of a university supervisor's role during student teaching, highlighting issues shaping roles and relationships. Data from meetings, conferences, informal discussions, and interviews with the cooperating teacher, student teacher, and supervisor indicated there were tensions related to the supervisor's dual role in assessing and assisting that caused her to change positions frequently. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: