Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPomerantz, Eva M.; Ruble, Diane N.
TitelDistinguishing Multiple Dimensions of Conceptions of Ability: Implications for Self-Evaluation.
QuelleIn: Child Development, 68 (1997) 6, S.1165-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
SchlagwörterAbility; Age Differences; Aptitude; Childhood Attitudes; Cognitive Ability; Cognitive Development; Elementary Education; Elementary School Students; Self Evaluation (Individuals)
AbstractExamined convergences and divergences among dimensions of ability concepts (uncontrollable, constant, capacity) in second through fifth graders. Found that the near-zero correlations, three-factor solution yielded by confirmatory factor analysis, variability in age-related differences, differential links to cognitive competence, and diverse forms of self-evaluation among the three dimensions suggest that the three are distinct and play different roles in self-evaluation. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: