Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCorcos, Christine A.; Durchslag, Melvyn R.; Morriss, Andrew P.; Wagner, Wendy E.
TitelTeaching a Megacourse: Adventures in Environmental Policy, Team Teaching, and Group Grading.
QuelleIn: Journal of Legal Education, 47 (1997) 2, S.224-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2208
SchlagwörterAdvanced Courses; Assignments; Course Content; Course Descriptions; Course Organization; Curriculum Development; Economics; Environmental Standards; Grading; Higher Education; International Law; Lecture Method; Legal Education (Professions); Legal Problems; Prerequisites; Professional Education; Public Policy; Required Courses; Research Methodology; Simulation; Small Group Instruction; Student Projects; Team Teaching
AbstractDescribes the evolution, organization, content, and teaching of a six-credit, two-semester, team-taught course on selected problems in environmental law that would expose students to more practical aspects of environmental law than most courses, break out of conventional conceptual boxes, improve teaching, and be fun for students. The course included lectures, simulations, legal research exercises, and a research paper. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Legal Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: