Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVan der Walt, Christa
TitelEnglish as a Language of Learning in South Africa: Whose English? Whose Culture?
QuelleIn: Language Awareness, 6 (1997) 2, S.183-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0965-8416
SchlagwörterClass Activities; Cultural Maintenance; Cultural Pluralism; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Language Attitudes; Language Role; Language Skill Attrition; Metalinguistics; Multilingualism; Official Languages; Second Language Instruction; Sociolinguistics; Teacher Role; Teaching Methods; South Africa
AbstractArgues that critical awareness of the role of the emergent South African English is dependent upon (1) the acknowledgement of the first languages of learners to prevent loss or down-grading of first-language cultures, and (2) the development of techniques by which learners' first languages can be used more explicitly in classrooms where English is used as a language of learning and instruction. (41 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Awareness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: