Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRomero, Mary
TitelClass-Based, Gendered and Racialized Institutions of Higher Education: Everyday Life of Academia from the View of Chicana Faculty.
QuelleIn: Race, Gender, and Class, 4 (1997) 2, S.151-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-8354
SchlagwörterAffirmative Action; College Faculty; Educational Environment; Ethnic Groups; Ethnic Stereotypes; Faculty Integration; Higher Education; Interprofessional Relationship; Racial Relations; Social Status; Teacher Attitudes
AbstractFocuses on the daily practices within institutions that shape the professional roles of Chicana scholars and teachers to fulfill specific class, gender, racial, and ethnic expectations held by the dominant majority in higher education. Analysis shows that Chicanas are treated as affirmative action hires and token roles, a view that adversely affects Chicana faculty experience. (GR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Race, Gender, and Class" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: