Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLipman, Cynthia; King-Blandford, Marcia
TitelInnovation and Collaboration Brings Forth a New Approach to Bibliographic Instruction: Teach the Teachers.
QuelleIn: Journal of Interlibrary Loan, Document Delivery & Information Supply, 8 (1997) 2, S.21-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-303X
SchlagwörterAcademic Libraries; Courseware; Educational Innovation; Educational Technology; English Departments; Higher Education; Information Retrieval; Librarian Teacher Cooperation; Librarians; Library Instruction; Library Skills; Program Implementation; Writing (Composition)
AbstractTo help instructors teach students basic information retrieval skills, librarians at the University of Toledo (OH) developed a bibliographic instruction program, "Teach the Teachers," to be used in the English department's composition classes. This article discusses the development of the program and cooperation between librarians and instructors. (PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Interlibrary Loan, Document Delivery & Information Supply" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: