Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMyers, Sharon L.; Cronin, Michael W.
TitelThe Effects of Visuals versus No Visuals on Learning Outcomes from Interactive Multimedia Instruction.
QuelleIn: Journal of Computing in Higher Education, 8 (1997) 2, S.46-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-1726
SchlagwörterClassroom Techniques; Computer Assisted Instruction; Cost Effectiveness; Higher Education; Instructional Effectiveness; Listening Skills; Multimedia Instruction; Skill Development; Visual Aids
AbstractA study investigated effects of visuals use in interactive multimedia instruction in a college-level unit on listening skills in communication. Subjects (n=140 students) were randomly assigned to two treatment groups (use of visuals/no use of visuals). Results indicate no significant difference between groups on cognitive or listening tests scores. Reexamination of use of visuals is recommended. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computing in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: