Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPark, Gi-Pyo
TitelLanguage Learning Strategies and English Proficiency in Korean University Students.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 30 (1997) 2, S.211-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterCognitive Processes; College Students; Correlation; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Language Proficiency; Language Tests; Learning Strategies; Second Language Instruction; Teaching Methods; Test Results; Testing; South Korea
AbstractInvestigated the relationship between language learning strategies and second language proficiency for Korean students of English as a Second Language. Findings indicate that the relationship between strategies and proficiency was linear; strategies were significantly correlated with test scores; and cognitive and social strategies were more predictive of scores than other strategies. (Author/CK) (41 references)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: