Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaguchi, Etsuo
TitelThe Effects of Repeated Readings on the Development of Lower Identification Skills of FL Readers.
QuelleIn: Reading in a Foreign Language, 11 (1997) 1, S.97-119Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-2425
SchlagwörterCollege Students; Control Groups; English (Second Language); Females; Foreign Countries; Higher Education; Learning Strategies; Oral Reading; Reading Comprehension; Reading Rate; Second Language Instruction; Second Language Learning; Silent Reading; Slow Learners; Word Recognition; Japan
AbstractInvestigates the effects of repeated readings of a passage in a foreign language (English) on the ability of slow beginning readers at a Japanese university to increase their oral and silent reading rates. Results indicate that, for practice passages, silent reading rates increased significantly. This transfer of practice effects to a new passage was not significant in either oral or silent rates. (70 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading in a Foreign Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: