Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoreno, Robert P.
TitelEveryday Instruction: A Comparison of Mexican American and Anglo Mothers and Their Preschool Children.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 19 (1997) 4, S.527-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9863
SchlagwörterAnglo Americans; Mexican Americans; Mothers; Naturalistic Observation; Parent Student Relationship; Parents as Teachers; Preschool Children; Teacher Effectiveness; Teaching Methods; Teaching Styles
AbstractDuring a 48-hour period, 36 Mexican American and Anglo mothers were videotaped at home teaching their 5-year-old child to tie shoelaces. Contrary to previous research, Mexican American mothers used less "controlling" and nonverbal teaching behaviors than Anglo mothers. Groups differences were also found for relationships between maternal teaching behaviors and child performance. Contains 25 references. (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hispanic Journal of Behavioral Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: