Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHinshaw, Stephen P.; Zupan, Brian A.; Simmel, Cassandra; Nigg, Joel T.; Melnick, Sharon
TitelPeer Status in Boys with and without Attention-Deficit Hyperactivity Disorder: Predictions from Overt and Covert Antisocial Behavior, Social Isolation, and Authoritative Parenting Beliefs.
QuelleIn: Child Development, 68 (1997) 5, S.880-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
SchlagwörterAntisocial Behavior; Attention Deficit Disorders; Child Behavior; Children; Hyperactivity; Males; Parent Attitudes; Parenting Styles; Peer Evaluation; Peer Relationship; Predictor Variables; Social Isolation; Sociometric Techniques
AbstractInvestigated predictors of peer sociometric nominations among boys with and without attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD). Found that aggression, covert antisocial behavior, and authoritative parenting beliefs predicted negative peer status and peer social preference. Aggression predicted peer rejection more strongly for comparison than for ADHD boys, and authoritative parenting beliefs were stronger predictors for ADHD boys than for comparison boys. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: