Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoung, Jeffrey R.
TitelRethinking the Role of the Professor in an Age of High-Tech Tools.
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 44 (1997) 6Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterCollege Faculty; Computer Assisted Instruction; Computer Managed Instruction; Distance Education; Educational Technology; Faculty Workload; Higher Education; Information Technology; Instructional Design; Teacher Role; Technological Advancement; Testing; Work Environment; World Wide Web
AbstractSome faculty feel that, as tasks become "unbundled," technology may take over instructional duties that define professor's jobs, with courses designed outside the institution, lectures replaced by Web sites, tests created and administered by outside organizations. Others feel that computers foster more interactive and lively learning environments and that students benefit when teachers have time to do what they do best. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: