Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDriscoll, Amy; Holland, Barbara; Gelmon, Sherril; Kerrigan, Seanna
TitelAn Assessment Model for Service-Learning: Comprehensive Case Studies of Impact on Faculty, Students, Community, and Institution.
QuelleIn: Michigan Journal of Community Service Learning, 3 (1996), S.66-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-0180
SchlagwörterCase Studies; College Faculty; College Outcomes Assessment; College Students; Feedback; Higher Education; Measurement Techniques; Models; Organizational Change; Outcomes of Education; Program Effectiveness; Program Evaluation; School Community Relationship; Service Learning
AbstractA case study model of assessment was developed at Portland State University (Oregon) to measure the impact of service-learning on four constituencies (student, faculty, community, institution). The case studies blend qualitative and quantitative measures to assess impact and provide feedback for continuous improvement. Insights from the design process and preliminary results are reported. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Michigan Journal of Community Service Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: