Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Dolly Jesusita; Oxford, Rebecca
TitelA Gender-Related Analysis of Strategies Used To Process Written Input in the Native Language and a Foreign Language.
QuelleIn: Applied Language Learning, 8 (1997) 1, S.43-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-679X
SchlagwörterCognitive Processes; English; Higher Education; Language Processing; Learning Strategies; Native Speakers; Reading Strategies; Second Language Learning; Secondary Education; Sex Differences; Spanish; Syntax
AbstractExamined the strategies used by native-English-speaking foreign language (FL) learners to read Spanish and English texts in order to investigate differences in FL reading strategies between males and females. Results indicate that students processed the Spanish and English passages using local and global strategies, respectively, and that males and females used similar strategies. (50 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Language Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: