Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcFarland, Jacqueline L.
TitelA Comparison of Regular Students and Students with Learning Disabilities on a Performance-Based Assessment in the Area of Science.
QuelleIn: Learning Disabilities: A Multidisciplinary Journal, 8 (1997) 2, S.109-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-6819
SchlagwörterHands on Science; Junior High Schools; Learning Disabilities; Middle Schools; Performance Based Assessment; Science Education; Student Evaluation; Verbal Learning
AbstractExamined the performance of middle school students with learning disabilities (N=86) or without (N=39) on the Science Appraisal Battery. Questions required either verbal answers or hands-on activities with no time limits. Regular education students outperformed students with learning disabilities on all portions of the test and on both verbal and hands-on questions. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disabilities: A Multidisciplinary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: