Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilson-Saddler, Danielle
TitelUsing Effective Praise to Produce Positive Results in the Classroom.
QuelleIn: Teaching and Change, 4 (1997) 4, S.338-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-378X
SchlagwörterAction Research; Elementary School Mathematics; Elementary School Science; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Feedback; Grade 3; Positive Reinforcement; Praise; Primary Education; Recognition (Achievement); Teacher Behavior; Teacher Student Relationship; Teaching Styles
AbstractBy evaluating her use and delivery of praise, an elementary teacher discovered that its quality, not quantity, had the most impact on students. Teachers can increase the positive effects of praise by praising sparingly but carefully, directing it to students who respond well to it, and ensuring contingency, specificity, and credibility. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: